هر سوالی در رابطه با معماری دارید در اینجا بپرسید و جواب بگیرید.
0 امتیاز
329 بازدید
در معماری ایرانی توسط (430 امتیاز)

از آنجایی که قرار است ساعت‌های طولانی را در این اتاق صرف انجام کارهایمان کنیم، پس نحوه‌ی طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کار خانگی بسیار حائز اهمیت است. برای آنکه بتوانید یک اتاق کار زیبا و درعین حال کاربردی داشته باشید، نیاز است نکاتی را در طراحی هوم آفیس رعایت کنید. در این مقاله شما را با اصول دیزاین اتاق کار خانگی و نکات مهم آن آشنا می‌کنیم.

طراحی هوم آفیس را از کجا شروع کنیم؟

برای داشتن یک اتاق کار خانگی اولین قدم، انتخاب یک مکان مناسب است. همان‌طور که گفتیم شما قرار است ساعت‌های طولانی در این اتاق مشغول کار باشید، پس مهم است که فضایی را انتخاب کنید که حس خوبی به شما بدهد. بهتر است مکانی را برای ایجاد اتاق کار خانگی خود انتخاب نمایید که در آن حس خفگی و محدود بودن به شما دست ندهد. همچنین سعی کنید فضایی که انتخاب می‌کنید در گوشه‌ا‌ی دنج و به ‌دور از سروصدا و رفت‌وآمد باشد تا بتوانید با تمرکز بیشتری به انجام کارهای خود بپردازید.

بعد از انتخاب فضای مناسب نوبت به مهم‌ترین بخش کار، یعنی طراحی داخلی هوم آفیس می‌رسد. اهمیت طراحی مناسب هوم آفیس (اتاق کار خانگی) زمانی بیشتر به چشم می‌آید، که فضای شما کوچک و محدود باشد. گرچه در فضاهای بزرگ هم چیزی از اهمیت طراحی داخلی هوم آفیس کم نمی‌شود، اما به دلیل محدودیت‌هایی که در فضاهای کوچک وجود دارد طراحی داخلی برای ایجاد یک فضای کاری مناسب نقش پررنگ‌تری را ایفا می‌کند.

انتخاب میز و صندلی مناسب

مهم‌ترین نکته در طراحی دکوراسیون هوم آفیس ، انتخاب یک میز و صندلی مناسب برای کار است. شاید بپرسید چرا مهم‌ترین نکته؟ پاسخ این است که در هر محیط کاری، راحتی و سلامت شما از هر چیزی مهم‌تر است. شما قرار است ساعت‌ها از میز و صندلی استفاده کنید و چنانچه این میز و صندلی‌ استاندارد و مناسب نباشد، می‌تواند علاوه بر ایجاد حس خستگی زودهنگام، در طی زمان مشکلاتی را نیز برای سلامتی شما ایجاد نماید. به یاد داشته باشید که صندلی که برای اتاق کار خود در خانه انتخاب می‌کنید باید چند ویژگی داشته باشد، که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • صندلی مناسب برای اتاق کار خانگی باید استاندارد و ارگونومیک بوده  و اندازه آن با میز کارتان کاملاً متناسب باشد تا در ساعاتی که از آن استفاده می‌کنید احساس راحتی داشته باشید.
  • بهتر است صندلی که انتخاب می‌کنید هم محکم باشد و هم انعطاف‌پذیر. صندلی‌هایی که قابلیت تنظیم ارتفاع دارند و برای قسمت گردن و کمر دارای پشتیبان هستند بهترین گزینه به شمار می‌روند.

به خاطر داشته باشید استفاده از صندلی‌های نامناسب مانند صندلی آشپزخانه، ممکن است در کوتاه‌مدت یک‌ راه‌حل اقتصادی و به‌صرفه باشد، اما در درازمدت باعث کاهش بهره‌وری و سلامت شما می‌گردد. در مورد میز کار نیز بهتر است، میزی را انتخاب کنید که جمع‌وجور و درعین‌حال جادار باشد تا بتوانید از فضای اتاق کار خود حداکثر استفاده را ببرید.

نورپردازی صحیح و مناسب فضای اتاق کار خانگی

دومین اصل مهم در طراحی دکوراسیون اتاق کار خانگی ، استفاده از نورپردازی اصولی و مناسب است. نور کم اتاق کار، موجب ایجاد سردرد و خستگی در چشمان می‌شود و تأثیر فراوانی در کاهش میزان راندمان کاری شما در خانه دارد. با توجه به این موضوع، شما باید از کافی بودن نور اتاق خود مطمئن شوید.

بدون شک نور طبیعی مناسب‌ترین نور برای اتاق کار است و اگر اتاق کار خانگی شما پنجره دارد باید بگوییم شما خیلی خوش‌شانس هستید. در این صورت بهتر است میز کار خود را روبه‌روی پنجره قرار دهید تا از نور آن به‌اندازه کافی استفاده نمایید. برای نورپردازی اتاق این نکته را به خاطر داشته باشید، که استفاده از یک منبع نوری سقفی به‌تنهایی کافی نیست و بهتر است در کنار آن حتماً از یک یا چند وسیله جانبی روشنایی دیگر مانند چراغ مطالعه نیز استفاده کنید.

استفاده بهینه از فضا با طبقه بندی های دیواری و شلف ها

یکی دیگر از اصول مهم در طراحی دکوراسیون اتاق کار خانگی ، استفاده بهینه از فضا است. امروزه اکثر خانه‌های آپارتمانی فضای محدودی برای طراحی هوم آفیس دارند. ازاین رو استفاده بهینه از فضا در طراحی داخلی هوم آفیس بسیار مهم است. برای آنکه بتوانید از فضای اتاق خود حداکثر استفاده را ببرید و محیطی منظم، مرتب و ایده آل داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از شلف ها و طبقه‌های دیواری استفاده نمایید.

 با کمک این طبقه‌ها می‌توانید تمامی وسایل اتاق کار خود را سازمان‌دهی کنید و جلوه‌ای زیبا و منظم به فضای کار خود ببخشید. همچنین با استفاده از طبقه‌بندی‌های دیواری و شلف های باز، می‌توانید محیطی جذاب و مدرن برای اتاق کار خود طراحی نمایید. به خاطر داشته باشید که این شلف‌ها و طبقه‌های دیواری تنها برای قرار دادن کتاب و دیسک و وسایل کاری نیست، بلکه می‌توانید از آن‌ها برای قرار دادن گلدان‌های کوچک و زیبا و اکسسوری های موردعلاقه‌تان نیز استفاده کنید و یک فضای کار بسیار شیک و دوست‌داشتنی برای خود ایجاد نمایید. برای استفاده از این طبقه‌ها شما هیچ محدودیتی ندارید و در صورتیکه امکان داشته باشد، می‌توانید آن‌ها را تا سقف ادامه دهید و از این طریق وسایل بیشتری را سازمان‌دهی نمایید.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط (180 امتیاز)

هیچوقت فکر نمیکردم بهش احتیاج پیدا کنم

189 سوال

147 پاسخ

29 دیدگاه

586 کاربر

به انجمن تخصصی معماری آرچینا خوش آمدید٬ این یک سامانه‌ی پرسش و پاسخ در حوزه معماری است که فعالانه به بررسی پرسش‌ها و پاسخ به سوالات شما عزیزان می‌پردازد.

محبوب ترین برچسب ها

بازسازی خانه بازسازی ساختمان معماری طراحی دکوراسیون اداری دکوراسیون اداری بازسازی منزل دکوراسیون داخلی پارتیشن اداری دکوراسیون فضای داخلی دکوراسیون داخلی منزل وبسایت-معماری اتوکد پارتیشن اداری تک جداره پارتیشن شیشه ای طراحی دکوراسیون فضای داخلی مصالح ساختمانی دکوراسیون فضای اداری پارتیشن پروژه-معماری معاصر کفپوش اپوکسی پکیج سرمایشی دکوراسیون داخلی، دکوراسیون فضای اداری طراحی داخلی بازسازی آپارتمان بازسازی مغازه دکوراسیون اداری،طراحی دکوراسیون اداری سایبان پارکینگ طراحی وب طراحی سایت هوشمند سازی ، ویلا ، هوشمند سازی ویلا ، خانه هوشمند دانلود-نقشه-معماری سایبان ایرانی-معماری شرکت معماری، شرکت طراحی مطب قفل هوشمند طراحی اتاق همایش گوگل ادز گیاهان ، سلامتی کانکس ویلایی کانکس ویلایی، کانکس مسکونی، مجوز ساخت کانکس خرید خانه در استانبول پارتیشن اداری، پارتیشن شیشه ای، پارتیشن شیشه ای فریم لس، پارتیشن ساز مشاوره چیدمان مشاوره طراحی داخلی مشاوره دکوراسیون درب ضد سرقت مدرن درب ضد سرقت ایستادر درب ضد سرقت لوکس درب ضد حریق درب ضد سرقت پارتیشن، پارتیشن اداری، پارتیشن شیشه ای یخچال صنعتی ، صنایع برودتی درب لابی،درب ضد سرقت آموزش دکوراسیون داخلی، کانکس، قالب بتن،تسمه تنگ، تسمه بولت پتو - پتو نسوز - طراحی ويلا،طراحي نما، طراحی ویلا مدرن،شرکت معماری مصالح ساختمانی،مصالح ساختمانی در غرب تهران تهیه و توزیع کلیه مصالح ساختمانی در تهران قیمت هوشمند سازی ساختمان، هزینه سیستم هوشمند خانه فیزیوتراپی، کاردرمانی، توانبخشی، کلینیک فیزیوتراپی درب ضد سرقت استیل، درب استیل، درب مدرن، درب خاص دکوراسیون اداری پیرامید طرح طراحی دکوراسیون فضای اداری درب ترمووود،درب خاص،درب مدرن،درب ضد آب درب ضد سرقت فلزی درب ضد سرقت سفید مشاوره دکوراسیون، چیدمان منزل درب ضد سرقت لابی،درب مدرن،درب خاص،درب ورودی ساختمان اجرا نشدن تری دی طراحی دکوراسیون اداری پیرامید طرح دکوراسیون محیط اداری پارتیشن شیشه ای فریم لس دکوراسیون محیط داخلی درب اتاقی،درب اتاقی لوکس،درب اتاقی مدرن، درب ضد آب-درب پی وی سی-درب سرویس درب ضد آب،درب سرویس،مقاوم ورق پلی یوتان دیوار کرکره ای سایبان خودرو درب لابی،درب ورودی،درب ضدسرقت لابی درب ریلی،درب کشویی،درب ارزان درب ضدسرقت،امنیت،محافظتی،درب پارتیشن دو جداره پارتیشن تک جداره پارتیشن ام دی اف پارتیشن بندی یوبوت،سقف یوبوت،فروش بلوک یوبوت،بلوک یوبوت کفپوش دکوراسیون فضای اداری، طراحی دکوراسیون محیط اداری،طراحی دکوراسیون فضای اداری نقاشی ساختمان اتوکد،محاسبه جمع محیط چند پلی لاین بصورت همزمان طراحی ویلا،معماری،پروژه معماری،هزینه طراحی ویلا بازسازی ساختمان سعادت آباد بازسازی ساختمان شهرک غرب طراحی نما گروه معماری آموزش اتوکد ویلا با معماری ایرانی

فروشگاه بزرگ معماری آرچینا - انواع پروژه معماری ( آموزشی، فرهنگی، درمانی، تجاری و اداری، ورزشی، اقامتی و گردشگری، مسکونی و چند منظوره)، پاورپوینت معماری، رساله و تحقیق و پایان نامه معماری، آموزش معماری (آبجکت و نرم افزار، آموزش اسکیس، آموزش تری‌دی‌مکس، آموزش فتوشاپ در معماری و ارائه فایلهای آماده داخلی)، مقاله معماری (دکوراسیون داخلی، طراحی نما ساختمان، سبک‌های را پوشش دهد.

...