هر سوالی در رابطه با معماری دارید در اینجا بپرسید و جواب بگیرید.
+5 امتیاز
1.2k بازدید
در هوشمندسازی توسط (2.5k امتیاز)
ویرایش شده توسط

با هوشمند سازی ویلا شما ویلای خود را مدیریت می‌کنید در حالی که کیلومترها با ویلایتان فاصله دارید و در شهری دیگر هستید.

یکی از مشکلاتی که همیشه صاحبان ویلا با آن در ارتباط هستند، فاصله زیاد بین محل زندگی آن‌ها و ویلای آن‌ها می‌باشد. این فاصله باعث می‌شود مشکلاتی می‌شود که در زیر برخی از آن‌ها بیان‌شده است. هوشمند سازی ویلا به شما این امکان دار میدهد تا از راه دو به سادگی ویلای خود را کنترل کنید.

سیستم هوشمند تنها ابزاری جهت کنترل امنیت ویلا نیست، قسمت‌های متفاوتی از ویلا را می‌توان از طریق چنین سیستم‌هایی مدیریت کرد که سیستم سرمایشی و گرمایشی یکی از موارد فوق است. در پاوپورینت خانه هوشمند بیشتر به این موارد پرداختیم. خوب می‌دانیم رطوبت شمال زیاد است و همین امر سبب می‌شود گرم کردن ویلا در زمستان و یا خنک کردنش در زمستان طالب وقت زیادی باشد.

هوشمند سازی ویلا

هوشمند سازی ویلا تجربه ای شیرین و دلنشین

هوشمند سازی ویلا امری است که به کمک سیستم هوشمند سازی ساختمان یا در واقع همان خانه هوشمند امکان پذیر است. داشتن ویلایی که از هر لحاظ نگرانی های شما را نسبت به دوری از ویلا برطرف می کند قطعا حس خوبی است. دیگر نگران خالی بودن ویلای خود نیستید. چند سالی است است که به وسیله ی دوربین های مدار بسته و بحث انتقال تصاویر می توانید ویلای خود را نگاه کنید و به لحاظ امنیت، ویلا را چک کنید ولی بحث هوشمند سازی ویلا امکانات بسیار زیاد و متنوعی را تقریبا هم قیمت با استفاده از دوربین های مدار بسته برای شما ایجاد می کند و شما می توانید به صورت هوشمند ویلای خود را کنترل کنید.

هوشمند سازی ویلا

در هوشمند سازی ویلا مانند یک واحد ساختمانی (مسکونی) عمل می شود. شما می توانید تمام اجزاء مانند روشنایی ها، پرده ها، صوت و تصویر، آیفون، سرمایش و گرمایش، ورودی های شیرآب، ورودی های گاز شهری، درب کنترلی ورودی و به طور کلی همه چیز را کنترل کنید. این سیستم نیاز به دستگاه کوچکی به نام کنترلر مرکزی دارد که از طریق wifi شبکه داخلی ویلا، و از طریق اینترنت کنترل از راه دور ویلای هوشمند را میسر می سازد. نکات قابل توجه و قابل اتکا این سیستم در ابتدا بحث ارزش افزوده ویلای شما را به همراه دارد و در مرحله دوم بوسیله هوشمند سازی ویلا داشتن ویلایی هوشمند و ایمن را تجربه خواهید کرد. امنیت ویلای شما حتی از ارزش افزوده ایجاد شده برای ویلایتان نیز مهم تر است. مشخص است که ویلای امن تر، گرانتر است. این در حالی است که ویلای هوشمند آرامش شما را نیز به همراه خواهد داشت. آرامشی که حاصل تجربه کاری همکاران ما در اسمارت مایر است. سیستم خانه هوشمند در امر هوشمند سازی ویلا به گونه ای طراحی شده است که با کمترین اجزاء و فقط با چند سخت افزار ساده و یک نرم افزار قوی قابل مدیریت است. از تهران یا هر شهر دیگری ویلای خود را در هر کجای دنیا به صورت هوشمند کنترل کنید.

حس خوب داشتن ویلای هوشمند

وقتی تصمیم گرفتید هوشمند سازی ویلا را شروع کنید حتما از قابلیت سناریو پذیری خانه هوشمند استفاده کنید. شما با استفاده از سناریو می توانید تعاریف خاص خود را اعمال کنید. فرض کنید قصد مسافرت به ویلای خود را دارید: مطلوب شما این است که قبل از ورود به ویلا، دمای ویلا را به دمای آسایش برسانید. یعنی در تمام فصول گرم سیستم سرمایش را روشن و در فصول سرد سال سیستم گرمایش را روشن نمایید. اینکار را چند دقیقه قبل از اینکه به ویلا برسید انجام دهید. یا اینکه تعریف کنید هر شب به طور خودکار چراغ های ویلا برای چند دقیقه روشن و دوباره خاموش شود. شما با تعریف سناریو میتوانید آیفون، استخر و سونا و در کل همه چیز را کنترل کنید.

راهکارهای هوشمندسازی ویلا

در هر ساختمان مقدار قابل توجهی انرژی برای روشن نمودن تمام وقت، فضاهایی به کار می رود که صرفا گاهی اوقات اشخاص در آن فضا حضور دارند و یا از آن عبور میکنند. که این اماکن شامل راه پله، راهرو، انباری، پارکیگ و… میباشد.

با استفاده از سیستم هوشمندسازی ساختمان، میتوان روشنایی قسمت های عمومی ساختمان را به صورت خودکار مدیریت کرد که در صورت حضور کاربر به صورت اتوماتیک سیستم روشنایی فعال و یا در صورت عدم حضور کاربر خاموش شود.

همچنین با بکارگیری تکنولوژی پنلهای خورشیدی واستفاده از راهکارهای روشنایی هوشمند می توان  صرفه جویی قابل توجهی در هزینه انرژی داشت.

کنترل کامل انواع لامپهااز جمله کم مصرف ،هالوژن،فلورنست،LED، RGBوالواشرها،پروژکتورهاو… با قابلیت  ON/OFFو نیز کاهش شدت روشنایی علاوه بر ایجاد محیطی دلنشین و آرامش بخش می تواند باعث کاهش مصرف انرژِd وصرفه جویی نیز گردد.

پیاده سازی سناریوهای مختلف روشنایی، بر اساس شرایط مختلف محیطی مانند زمان،مکان،شدت روشنایی،وحضورافراد می توان جلوهای خاص به فضاهای داخلی وخارجی ببخشد.می توان با استفاده از محصولات RGB و با استفاده از قابلیت تغییر رنگ این محصولات افکت های رنگی درجای جای ویلا ایجاد نموده ومحیطی دلنشین و رویایی راخلق کرد.

کنترل و مانیتور انواع سیستمهای سرمایشی وگرمایشی از قبیل فن کویل،اسپلیت،داکت اسپلیت وگرمایش از کف از هر جای ساختمان وحتی از راه دور مقدور ومیسر می باشد.

سیستم هوشمند می تواند با استفاده از سنسورهای داخلی وخارجی میزان دمای محیط را اندازه گیری کرده وبر اساس آن مدکاری دستگاه و دورفن سیستمهای تهویه را تنظیم نماید.

کاربر همچنین با استفاده از سیستم ارسال SMS می تواندبا فرستادن یک پیامک دمای ویلای خودراقبل از رسیدن به ویلا با روشن نمودن سیستم HVAC تنظیم نماید تا در لحظه ورود دمای محیط به حد مطلوبی رسیده باشد.

ایجاد برنامه های مدرن آبیاری با گرفتن فیدبک از شرایط جوی و وضعیت طلوع و غروب خورشید یکی از پارامترهایی است که می تواند درنگهداری از فضای سبز ویلای شما کمک نماید.از طرفی با به کارگیری سیستم ارسال SMS می توانیدبدون حضور یافتن در ویلا و از راه دور سیستم خود را به صورت دستی کنترل نمایید.

سنسورهای هوشمند با قابلیت اتصال سنسورهای دود،حرارت ونشت گاز علاوه بر هوشمندکردن سنسورهای سنتی همزمان به عنوان سنسور امنیتی ،سنسور اعلام حریق وسنسورهای کنترل تردداستفاده می شوند

سیستم ویلای هوشمند را می توان از طرق مختلف تحت کنترل خود در آورد وجود نرم افزارهای گوناگون به شما این امکان را می دهد تا منزل خود را از طریق اینترنت، موبایل و یا کامپیوتر شخصیتان کنترل نمایید.

همچنین وجود کلیدهای هوشمند دارای LCD با پشتیبانی از زبانهای مختلف دنیا درهر کجای منزل به شما این امکان را می دهد تا هر چیزی را درهر کجای منزل کنترل نمایید

هوشمند سازی ویلا

مزایای هوشمندسازی ویلا

چنان‌چه در راستای هوشمندسازی ویلا اقدام کنید آن‌گاه قادر خواهید بود از دورترین فاصله و تنها با لمس نمایشگر تلفن همراهتان، هوای داخلی ویلا را تغییر دهید و یا دمای آب را کم و زیاد کنید، خواهید توانست روشنایی را تنظیم کنید و وسایل الکتریکی از جمله یخچال، خوراک پزی‌ها، حتی سیستم‌های صوتی تصویر و تجهیزاتی همچون سایبان و یا پرده‌ها را تغییر وضعیت دهید.

هوشمندسازی ویلا مزایای دیگری هم دارد، ممکن است مدتی طولانی به ویلا سر نزنید، قطعا دوست ندارید ویلایتان سرسبزی‌اش را از دست دهد و یا طراوتش را ببازد. برخی‌ها متوسل به روش‌های پرهزینه می‌شوند، افرادی را استخدام می‌کنند و با پرداخت هزینه از آن‌ها می‌خواهند مراقبت ویلا و طبیعتش را به عهده گیرد، چرا که خوب می‌دانند ویلای شمالی که سرسبزی‌اش را از دست دهد فاقد ارزش خواهد بود.

کنترل از راه دور ویلا

در چنین مواقعی است که اهمیت هوشمندسازی ویلا بیشتر نمود پیدا می‌کند. خوشبختانه با روی کار آمدن سیستم‌های BMS آب‌یاری پیوسته فضای سبز ویلا که از الزامات است و امری ضروری خطاب می‌گردد به سادگی محقق می‌شود. با کمک گرفتن از چنین سیستم‌هایی، آبیاری درختان و گیاهان به صورت پیش‌فرض در بازه‌های مشخصی صورت می‌گیرد و فضای سبز شما همیشه باطراوت و شاداب می‌ماند.

صحبت پایانی

تهیه سیستم هوشمند ویلا بی‌تردید با هزینه‌هایی همراه است اما اگر مزایای استفاده از این نوع سیستم و میزان هزینه پرداختی را در دو کفه ترازو بگذاریم بی‌تردید امنیت سنگین‌تر خواهد بود. به رغم این که برخی افراد هوشمندسازی ویلا را نوعی تجمل گرایی قلمداد می‌کنند و آن را غیرضروری می‌خوانند باید بگوییم استفاده از تکنولوژی جز منفعت چیزی نیست. سیستم هوشمند ویلا امنیت ویلا را تضمین می‌کند، آرامش را به شما هدیه می‌دهد و صرفه جویی در انرژی و سوخت را به همراه می‌آورد.

پاورپوینت شهر هوشمند

11 پاسخ

+2 امتیاز
توسط (690 امتیاز)
لطفا مطالب بیشتری درباره هوشمند سازی ساختمان ارائه کنید. با تشکر
0 امتیاز
توسط (140 امتیاز)

ممنون از مطلب خوبتون . فرقی نمیکنه که ویلا در شمال داشته باشیم یا شهر های دیگر. در  هر صورت نگه داری از ویلاها برای صاحبان آن کار مشکلی است اما با سیستم هوشمند سازی ویلا به راحتی می توانیم از امنیت ویلا اطمینان حاصل کنیم و نگران اتفاقاتی که پیش می آید نباشبم.  

0 امتیاز
توسط (180 امتیاز)

سلام  ویلاهای ساحلی اجاره ای یا اجاره ویلای جنگلی هم ممکنه همچین امکاناتی داشته باشن؟

0 امتیاز
توسط (180 امتیاز)

هوشمند سازی ویلا ها تو خیلی از کشورها یه چیز عادی هست که برای نمونه تو آلانیا ترکیه اکثر آپارتمان ها هم هوشمند هست اونوقت در شمال ایران یا در سوئیت و آپارتمان کیش اصلا وجود نداره

0 امتیاز
توسط (140 امتیاز)

سلام 

در کیش و نوشهر میتوان ویلاهایی با این امکانات و حتی ویلاهای اسمارت پیدا کرد 

0 امتیاز
توسط (140 امتیاز)

امروزه هوشمند سازی ویلا بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است و روش های هوشمند سازی ساختمان و ویلا به دو صورت بی سیم و باسیم انجام می شود. 

0 امتیاز
توسط (160 امتیاز)

امکانات سیستم هوشمند اینقدر زیاد هست که به کمک اونها نگهداری از ساختمان ها و ویلا ها بسیار آسان شده. درسته که از لحاظ قیمت و هزینه، ساختمان های هوشمند کمی گران هستن اما امکانات خوبی در اختیار کاربران و صاحبان این ساختمان ها قرار میدن.

0 امتیاز
توسط (180 امتیاز)

یکی از کارهای مهم که باید برای هوشمند سازی ویلا های خود انجام دهیم امنیت منازلمان است!

با پیشرفت تکنولوژی و گذر زمان قفل های مکانیکی دیگه مثل قبل امنیت منازلمون رو نمیتونن تامین کنن...

به همین دلیل تصمیم گرفتیم در ادامه این نوشته تفاوت های قفل الکترونیکی و مکانیکی را بررسی کنم.

قفل مکانیکی چیست؟

این قفل ها، همان قفل هایی هستند که از گذشته از آنها استفاده میکنیم و با استفاده از کلید باز میشوند، هنوز هم روی درب اکثر ادارات و خانه ها این قفل ها نصب شده اند.
مشکل این قفل ها امنیت پایین و آسان بودن سرقت از آنها است، سارقان به سادگی با یک سنجاق یا سیم میتوانند این قفل ها را باز کرده و به داخل ساختمان دسترسی پیدا کنند.

قفل الکترونیکی چیست؟

قفل الکترونیکی از جدیدترین تکنولوژی های امنیتی دیجیتالی است که به جای کلیدهای مکانیکی از رمز، کارت و یا اثرانگشت باز میشود. انرژی مورد استفاده برای کار کردن قفل های الکترونیکی توسط برق یا باتری های قلمی تولید میشود.
امکان سرقت از این قفل ها به دلیل تکنولوژی پیشرفته ای که دارند تقریبا غیر ممکن است. اما نصبشان نیاز به دانش فنی است و حتما باید نحوه نصبشان را بدانید.
قفل های الکترونیکی معمولا به تلفن همراه نیز متصل میشوند و میتوان آنها را از راه دور به صورت ریموت کنترل و کرد و وارد خانه شد. از برترین برند های تولید کننده قفل کارتی و الکترونیکی میتوان به برند: یوکا، سامسونگ و یال اشاره کرد.

0 امتیاز
توسط (300 امتیاز)

بهترین زمان برای سفر به شمال و اجاره یک بوم گردی در دل جنگل اوایل پاییز و بهار هست

0 امتیاز
توسط (300 امتیاز)

شمال میشه گفت واقعا سطح بعضی ویلاهاش از ایران بالاتر رفته برای اجاره ویلا شمال از یه سایتی اقدام کردم واقعا هم ویلا خوب بود هم پشتیبانی هم همه چی تازه دستگاه ضد عفونی هم دادن 

189 سوال

147 پاسخ

29 دیدگاه

586 کاربر

به انجمن تخصصی معماری آرچینا خوش آمدید٬ این یک سامانه‌ی پرسش و پاسخ در حوزه معماری است که فعالانه به بررسی پرسش‌ها و پاسخ به سوالات شما عزیزان می‌پردازد.

محبوب ترین برچسب ها

بازسازی خانه بازسازی ساختمان معماری طراحی دکوراسیون اداری دکوراسیون اداری بازسازی منزل دکوراسیون داخلی پارتیشن اداری دکوراسیون فضای داخلی دکوراسیون داخلی منزل وبسایت-معماری اتوکد پارتیشن اداری تک جداره پارتیشن شیشه ای طراحی دکوراسیون فضای داخلی مصالح ساختمانی دکوراسیون فضای اداری پارتیشن پروژه-معماری معاصر کفپوش اپوکسی پکیج سرمایشی دکوراسیون داخلی، دکوراسیون فضای اداری طراحی داخلی بازسازی آپارتمان بازسازی مغازه دکوراسیون اداری،طراحی دکوراسیون اداری سایبان پارکینگ طراحی وب طراحی سایت هوشمند سازی ، ویلا ، هوشمند سازی ویلا ، خانه هوشمند دانلود-نقشه-معماری سایبان ایرانی-معماری شرکت معماری، شرکت طراحی مطب قفل هوشمند طراحی اتاق همایش گوگل ادز گیاهان ، سلامتی کانکس ویلایی کانکس ویلایی، کانکس مسکونی، مجوز ساخت کانکس خرید خانه در استانبول پارتیشن اداری، پارتیشن شیشه ای، پارتیشن شیشه ای فریم لس، پارتیشن ساز مشاوره چیدمان مشاوره طراحی داخلی مشاوره دکوراسیون درب ضد سرقت مدرن درب ضد سرقت ایستادر درب ضد سرقت لوکس درب ضد حریق درب ضد سرقت پارتیشن، پارتیشن اداری، پارتیشن شیشه ای یخچال صنعتی ، صنایع برودتی درب لابی،درب ضد سرقت آموزش دکوراسیون داخلی، کانکس، قالب بتن،تسمه تنگ، تسمه بولت پتو - پتو نسوز - طراحی ويلا،طراحي نما، طراحی ویلا مدرن،شرکت معماری مصالح ساختمانی،مصالح ساختمانی در غرب تهران تهیه و توزیع کلیه مصالح ساختمانی در تهران قیمت هوشمند سازی ساختمان، هزینه سیستم هوشمند خانه فیزیوتراپی، کاردرمانی، توانبخشی، کلینیک فیزیوتراپی درب ضد سرقت استیل، درب استیل، درب مدرن، درب خاص دکوراسیون اداری پیرامید طرح طراحی دکوراسیون فضای اداری درب ترمووود،درب خاص،درب مدرن،درب ضد آب درب ضد سرقت فلزی درب ضد سرقت سفید مشاوره دکوراسیون، چیدمان منزل درب ضد سرقت لابی،درب مدرن،درب خاص،درب ورودی ساختمان اجرا نشدن تری دی طراحی دکوراسیون اداری پیرامید طرح دکوراسیون محیط اداری پارتیشن شیشه ای فریم لس دکوراسیون محیط داخلی درب اتاقی،درب اتاقی لوکس،درب اتاقی مدرن، درب ضد آب-درب پی وی سی-درب سرویس درب ضد آب،درب سرویس،مقاوم ورق پلی یوتان دیوار کرکره ای سایبان خودرو درب لابی،درب ورودی،درب ضدسرقت لابی درب ریلی،درب کشویی،درب ارزان درب ضدسرقت،امنیت،محافظتی،درب پارتیشن دو جداره پارتیشن تک جداره پارتیشن ام دی اف پارتیشن بندی یوبوت،سقف یوبوت،فروش بلوک یوبوت،بلوک یوبوت کفپوش دکوراسیون فضای اداری، طراحی دکوراسیون محیط اداری،طراحی دکوراسیون فضای اداری نقاشی ساختمان اتوکد،محاسبه جمع محیط چند پلی لاین بصورت همزمان طراحی ویلا،معماری،پروژه معماری،هزینه طراحی ویلا بازسازی ساختمان سعادت آباد بازسازی ساختمان شهرک غرب طراحی نما گروه معماری آموزش اتوکد ویلا با معماری ایرانی

فروشگاه بزرگ معماری آرچینا - انواع پروژه معماری ( آموزشی، فرهنگی، درمانی، تجاری و اداری، ورزشی، اقامتی و گردشگری، مسکونی و چند منظوره)، پاورپوینت معماری، رساله و تحقیق و پایان نامه معماری، آموزش معماری (آبجکت و نرم افزار، آموزش اسکیس، آموزش تری‌دی‌مکس، آموزش فتوشاپ در معماری و ارائه فایلهای آماده داخلی)، مقاله معماری (دکوراسیون داخلی، طراحی نما ساختمان، سبک‌های را پوشش دهد.

...