هر سوالی در رابطه با معماری دارید در اینجا بپرسید و جواب بگیرید.
0 امتیاز
181 بازدید
در معماری ایرانی توسط (430 امتیاز)

عوامل بسیاری هستند که می‌توانند موجب ایجاد حس آرامش و راحتی در دفتر کار شوند. ازجمله این عوامل می‌توان به استفاده از یک سبک طراحی مناسب برای محیط کار، استفاده مناسب از رنگ‌ها و نورپردازی اشاره نمود. توجه به این سه عامل مهم در کاربردی بودن دفتر می‌تواند محیط کار شرکت شما را به یک محیط جذاب و پویا تبدیل نماید. در ادامه به بررسی هر یک از این عوامل خواهیم پرداخت.

طرحی کاربردی برای دفتر کار

طراحی داخلی دفتر کار با استفاده از ایده طراحی فضای باز، توانسته است استفاده از اتاق‌های کوچک و بسته مانند دفاتر کار شخصی را به حداقل برساند. امروزه بسیاری از شرکت‌های معتبر در سطح دنیا، در طراحی داخلی خود از ایده طراحی فضای باز استقبال نموده‌اند و هر روز نیز به تعداد کارکنان این شرکت‌ها افزوده می‌گردد.

 اما آیا این شیوه طراحی برای محیط کار شما نیز مناسب است؟ برای پاسخ به این سؤال ابتدا باید به بررسی جنبه‌های مختلف کسب و کار خود که ممکن است تحت تأثیر استفاده از فضای باز یا بسته قرار بگیرند بپردازید.

طراحی فضای باز مناسب چه محیط هایی است؟

یکی از شیوه‌های جدید طراحی کاربردی دفتر کار ، استفاده از ایده طراحی فضای باز است. در این شیوه‌ی طراحی، همکاران می‌توانند بهتر با یکدیگر ارتباط برقرار نموده و به راحتی تبادل اطلاعات ‌نمایند. همچنین سبک طراحی فضای باز، به دلیل امکان برقرای تعامل با سایر همکاران می‌تواند موجب پیشرفت خلاقیت در کارکنان گردد.

 این موضوع باعث شده است که طراحی فضای باز بیشتر مناسب فضاهای کاری باشد که در آن‌ها کار گروهی و همکاری مداوم کارکنان امری ضروری است. شرکت‌های طراحی گرافیک و آژانس‌های تبلیغاتی، می‌توانند از طراحی فضای باز دفتر کار استفاده کنند.

استفاده از طراحی فضای بسته مناسب چه محیط هایی است؟

سال‌ها پیش طراحی فضای بسته برای نجات کارمندان از محیط‌های اداری ، که میزها در آن مانند کلاس درس چیده شده بودند ابداع شد. در دهه ۱۹۶۰ میلادی بسیاری از مشاغل به این نتیجه رسیدند که می‌توانند از این فضا برای جای دادن افراد بیشتری استفاده کنند و به این صورت، استفاده از فضای بسته در میان کارکنان محبوبیت خود را از دست داد.

طراحی فضای بسته امروزه طرفداران زیادی ندارد، اما در برخی محیط ها به جهت نوع کار و ارتباطاتی که دارند استفاده از آن ضروری به نظر می‌رسد. در برخی شرکت ها همچون شرکت های مالی و حقوقی، کارمندان با افرادی سروکار دارند که ترجیح می‌دهند صحبت هایشان محرمانه باقی بماند. در این موارد به جهت احترام به نیاز مشتری، استفاده از فضای بسته در طراحی داخلی یک ضرورت به نظر می‌رسد.

کدام انتخاب برای طراحی دفتر کار بهتر است؟

استفاده از فضای باز یا محیط بسته در یک فضای کاری به تنهایی، اشتباهی است که برخی شرکت‌ها در طراحی داخلی دفتر کار خود مرتکب می‌شوند. امروزه شرکت‌های بسیاری در دنیا هستند، که در طراحی دکوراسیون دفتر کار خود از ترکیب فضای باز و محیط بسته استفاده می‌کنند.

یعنی در حالت کلی از طراحی فضای باز استفاده می‌کنند اما در موارد مشخص و با توجه به نیازهای بخش‌های خاص، از فضای بسته نیز در طراحی داخلی خود استفاده می‌کنند. شما به عنوان شخصی که صاحب کسب و کار است و با آن آشنایی کامل دارد، می‌توانید با بررسی جنبه های مختلف کار خود بهترین انتخاب را برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خود داشته باشید.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط (440 امتیاز)

لابی و فضای پذیرش دفتر وکالت

ایجاد آسایش مراجعین، مسیریابی درست و چیدمان مناسب لابی اداری و فضای پذیرش نکات مهمی است که باید هنگام طراحی دفتر وکالت در نظر داشته باشیم. چیدمان گروهی صندلی‌ها در لابی اداری به هیچ عنوان توصیه نمی شود. در اینجا لازم است برای حریم خصوصی افراد ارزش بیشتری قائل شویم و انواع مبلمان‌های تکی و چند نفره را برای دکوراسیون لابی اداری در نظر بگیریم.

پوشش مبلمان باید با پارچه‌های مقاوم و زیبا انجام شود که با دکوراسیون دفتر کار هماهنگ هستند. چند عدد میز و قفسه‌های کتاب و مجله در لابی اداری، حس و حال بودن در فضای نشیمن خانه را به افراد منتقل می‌کند؛ همچنین پیشنهاد می‌شود تا حد امکان از تجملات و تزئینات اضافی در دکوراسیون دفتر وکالت اجتناب کنید.

اتاق وکیل

برای دکوراسیون اتاق وکیل لازم است مبلمان راحت‌تری از لابی اداری در نظر گرفته شود. یک مبل راحتی کوچک متناسب با دکوراسیون دفتر کار و میز قهوه‌خوری در جلوی آن برای این فضا کافی است. با این حال اگر از این اتاق برای فعالیت‌های دیگری مانند برگزاری جلسات هم استفاده می‌شود، لازم است امکانات لازم مانند میز بزرگی برای پذیرایی و پروژکتور و سایر لوازم صوتی و تصویری متناسب با طراحی دفتر وکالت تأمین شود.

اتاق کنفرانس دفتر وکالت

طراحی خلی اتاق کنفرانس هم از جمله موارد مهمی است که باید در نظر داشته باشیم. طراحی داخلی اتاق کنفرانس باید در بهترین موقعیت مکانی دفتر کار انجام شده و در جایی قرار بگیرد که خبری از صداهای مزاحم بیرون نباشد. البته که لازم است با تدابیر خاص طراحی داخلی اداری ، شرایط آکوستیک مناسب را برای این فضا مهیا کنیم.

انتخاب مبلمان مخصوص این فضا نیز باید مطابق اصول دکوراسیون دفتر وکالت انجام شود. یک میز بزرگ برای برگزاری جلسات، مهم‌ترین جزء طراحی داخلی اتاق کنفرانس است. نورپردازی این اتاق نیز باید مطابق اصول طراحی داخلی دفتر وکالت انجام شود. هر چند انتخاب اتاقی پرنور با پنجره‌های وسیع به منظور بهره‌وری از نور طبیعی روز راهکار بسیار مناسب‌تری است.

در نظر گرفتن تجهیزات سخت‌افزاری مناسب برقراری جلسات مجازی یا ارائه‌های تصویری در طراحی داخلی اتاق کنفرانس ضروری است. در نظر گرفتن تمهیداتی در دکوراسیون دفتر کار برای پنهان کردن کابل‌ها و شکیل نشان دادن تجهیزات الکترونیکی نیز از جمله مواردی است که باید در نظر داشته باشید.

میز اتاق کنفرانس دفتر وکالت
مبلمان اداری دفتر وکالت

انتخاب مبلمان اداری دفتر وکالت

هنگام انتخاب مبلمان اداری برای دکوراسیون دفتر وکالت باید موارد زیادی را در نظر بگیریم که از جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • زیبایی
  • سبک دکوراسیون دفتر کار
  • رنگ

اگر سبک دکوراسیون دفتر کار شما کلاسیک باشد، مبلمان چوبی با رنگ‌های طبیعی انتخاب خوبی است. در کنار آن وجود قفسه‌های کتاب، میز کار و مبلمان راحتی و مناسب تکمیل‌کننده‌ی طراحی دفتر وکالت شما خواهند بود.

هماهنگی مبلمان و اکسسوری‌های دکوراتیو

نکته‌ی دیگری که هنگام طراحی داخلی دفتر وکالت باید در نظر داشته باشیم، هماهنگی اکسسوری‌های دکوراتیو و تزئینی با مبلمان اداری است. پیش از این در مقاله‌ای به اهمیت اکسسوری‌های دکوراتیو برای طراحی داخلی اداری پرداخته‌ایم. در اینجا باید علاوه بر هماهنگی با مبلمان، با شخصیت و پرستیژ کاری وکیل نیز هماهنگی داشته باشند.

زیاده‌روی در استفاده از اکسسوری‌ها باعث بی‌نظمی دکوارسیون دفتر کار خواهد شد و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. اورگانایزرهای شکیل برای میز وکیل، ابزار نگهداری اوراق برنجی و لوکس و قاب عکس‌های زیبا از خویشاوندان از جمله اکسسوری‌های پایه هستند که وجود آنها برای طراحی داخلی دفتر وکالت کافی است. علاوه بر آن استفاده از گیاهان سبز و گل‌های تازه و شاداب در گلدانی شکیل می‌تواند حال و هوای دکوراسیون دفتر کار را عوض کند و جو صمیمی و دوستانه‌ای به آن ببخشد.

چیدمان اصولی دکوراسیون دفتر وکالت

قدم بعدی، چیدمان دفتر وکالت مطابق استانداردهای طراحی داخلی فضای اداری است. در این میان لازم است حتماً از متخصصین این حوزه کمک بخواهید. یک شرکت معماری و طراحی داخلی مجرب می‌تواند در این زمینه راهنمای شما باشد. در نظر گرفتن فضای لازم برای حرکت افراد و جلوگیری از شلوغی و آشفتگی در محیط کاری از جمله مواردی است که هنگام طراحی داخلی دفتر وکالت باید در نظر داشته باشید.

189 سوال

147 پاسخ

29 دیدگاه

586 کاربر

به انجمن تخصصی معماری آرچینا خوش آمدید٬ این یک سامانه‌ی پرسش و پاسخ در حوزه معماری است که فعالانه به بررسی پرسش‌ها و پاسخ به سوالات شما عزیزان می‌پردازد.

محبوب ترین برچسب ها

بازسازی خانه بازسازی ساختمان معماری طراحی دکوراسیون اداری دکوراسیون اداری بازسازی منزل دکوراسیون داخلی پارتیشن اداری دکوراسیون فضای داخلی دکوراسیون داخلی منزل وبسایت-معماری اتوکد پارتیشن اداری تک جداره پارتیشن شیشه ای طراحی دکوراسیون فضای داخلی مصالح ساختمانی دکوراسیون فضای اداری پارتیشن پروژه-معماری معاصر کفپوش اپوکسی پکیج سرمایشی دکوراسیون داخلی، دکوراسیون فضای اداری طراحی داخلی بازسازی آپارتمان بازسازی مغازه دکوراسیون اداری،طراحی دکوراسیون اداری سایبان پارکینگ طراحی وب طراحی سایت هوشمند سازی ، ویلا ، هوشمند سازی ویلا ، خانه هوشمند دانلود-نقشه-معماری سایبان ایرانی-معماری شرکت معماری، شرکت طراحی مطب قفل هوشمند طراحی اتاق همایش گوگل ادز گیاهان ، سلامتی کانکس ویلایی کانکس ویلایی، کانکس مسکونی، مجوز ساخت کانکس خرید خانه در استانبول پارتیشن اداری، پارتیشن شیشه ای، پارتیشن شیشه ای فریم لس، پارتیشن ساز مشاوره چیدمان مشاوره طراحی داخلی مشاوره دکوراسیون درب ضد سرقت مدرن درب ضد سرقت ایستادر درب ضد سرقت لوکس درب ضد حریق درب ضد سرقت پارتیشن، پارتیشن اداری، پارتیشن شیشه ای یخچال صنعتی ، صنایع برودتی درب لابی،درب ضد سرقت آموزش دکوراسیون داخلی، کانکس، قالب بتن،تسمه تنگ، تسمه بولت پتو - پتو نسوز - طراحی ويلا،طراحي نما، طراحی ویلا مدرن،شرکت معماری مصالح ساختمانی،مصالح ساختمانی در غرب تهران تهیه و توزیع کلیه مصالح ساختمانی در تهران قیمت هوشمند سازی ساختمان، هزینه سیستم هوشمند خانه فیزیوتراپی، کاردرمانی، توانبخشی، کلینیک فیزیوتراپی درب ضد سرقت استیل، درب استیل، درب مدرن، درب خاص دکوراسیون اداری پیرامید طرح طراحی دکوراسیون فضای اداری درب ترمووود،درب خاص،درب مدرن،درب ضد آب درب ضد سرقت فلزی درب ضد سرقت سفید مشاوره دکوراسیون، چیدمان منزل درب ضد سرقت لابی،درب مدرن،درب خاص،درب ورودی ساختمان اجرا نشدن تری دی طراحی دکوراسیون اداری پیرامید طرح دکوراسیون محیط اداری پارتیشن شیشه ای فریم لس دکوراسیون محیط داخلی درب اتاقی،درب اتاقی لوکس،درب اتاقی مدرن، درب ضد آب-درب پی وی سی-درب سرویس درب ضد آب،درب سرویس،مقاوم ورق پلی یوتان دیوار کرکره ای سایبان خودرو درب لابی،درب ورودی،درب ضدسرقت لابی درب ریلی،درب کشویی،درب ارزان درب ضدسرقت،امنیت،محافظتی،درب پارتیشن دو جداره پارتیشن تک جداره پارتیشن ام دی اف پارتیشن بندی یوبوت،سقف یوبوت،فروش بلوک یوبوت،بلوک یوبوت کفپوش دکوراسیون فضای اداری، طراحی دکوراسیون محیط اداری،طراحی دکوراسیون فضای اداری نقاشی ساختمان اتوکد،محاسبه جمع محیط چند پلی لاین بصورت همزمان طراحی ویلا،معماری،پروژه معماری،هزینه طراحی ویلا بازسازی ساختمان سعادت آباد بازسازی ساختمان شهرک غرب طراحی نما گروه معماری آموزش اتوکد ویلا با معماری ایرانی

فروشگاه بزرگ معماری آرچینا - انواع پروژه معماری ( آموزشی، فرهنگی، درمانی، تجاری و اداری، ورزشی، اقامتی و گردشگری، مسکونی و چند منظوره)، پاورپوینت معماری، رساله و تحقیق و پایان نامه معماری، آموزش معماری (آبجکت و نرم افزار، آموزش اسکیس، آموزش تری‌دی‌مکس، آموزش فتوشاپ در معماری و ارائه فایلهای آماده داخلی)، مقاله معماری (دکوراسیون داخلی، طراحی نما ساختمان، سبک‌های را پوشش دهد.

...