لابی و فضای پذیرش دفتر وکالت
ایجاد آسایش مراجعین، مسیریابی درست و چیدمان مناسب لابی اداری و فضای پذیرش نکات مهمی است که باید هنگام طراحی دفتر وکالت در نظر داشته باشیم. چیدمان گروهی صندلیها در لابی اداری به هیچ عنوان توصیه نمی شود. در اینجا لازم است برای حریم خصوصی افراد ارزش بیشتری قائل شویم و انواع مبلمانهای تکی و چند نفره را برای دکوراسیون لابی اداری در نظر بگیریم.
پوشش مبلمان باید با پارچههای مقاوم و زیبا انجام شود که با دکوراسیون دفتر کار هماهنگ هستند. چند عدد میز و قفسههای کتاب و مجله در لابی اداری، حس و حال بودن در فضای نشیمن خانه را به افراد منتقل میکند؛ همچنین پیشنهاد میشود تا حد امکان از تجملات و تزئینات اضافی در دکوراسیون دفتر وکالت اجتناب کنید.
اتاق وکیل
برای دکوراسیون اتاق وکیل لازم است مبلمان راحتتری از لابی اداری در نظر گرفته شود. یک مبل راحتی کوچک متناسب با دکوراسیون دفتر کار و میز قهوهخوری در جلوی آن برای این فضا کافی است. با این حال اگر از این اتاق برای فعالیتهای دیگری مانند برگزاری جلسات هم استفاده میشود، لازم است امکانات لازم مانند میز بزرگی برای پذیرایی و پروژکتور و سایر لوازم صوتی و تصویری متناسب با طراحی دفتر وکالت تأمین شود.
اتاق کنفرانس دفتر وکالت
طراحی خلی اتاق کنفرانس هم از جمله موارد مهمی است که باید در نظر داشته باشیم. طراحی داخلی اتاق کنفرانس باید در بهترین موقعیت مکانی دفتر کار انجام شده و در جایی قرار بگیرد که خبری از صداهای مزاحم بیرون نباشد. البته که لازم است با تدابیر خاص طراحی داخلی اداری ، شرایط آکوستیک مناسب را برای این فضا مهیا کنیم.
انتخاب مبلمان مخصوص این فضا نیز باید مطابق اصول دکوراسیون دفتر وکالت انجام شود. یک میز بزرگ برای برگزاری جلسات، مهمترین جزء طراحی داخلی اتاق کنفرانس است. نورپردازی این اتاق نیز باید مطابق اصول طراحی داخلی دفتر وکالت انجام شود. هر چند انتخاب اتاقی پرنور با پنجرههای وسیع به منظور بهرهوری از نور طبیعی روز راهکار بسیار مناسبتری است.
در نظر گرفتن تجهیزات سختافزاری مناسب برقراری جلسات مجازی یا ارائههای تصویری در طراحی داخلی اتاق کنفرانس ضروری است. در نظر گرفتن تمهیداتی در دکوراسیون دفتر کار برای پنهان کردن کابلها و شکیل نشان دادن تجهیزات الکترونیکی نیز از جمله مواردی است که باید در نظر داشته باشید.
انتخاب مبلمان اداری دفتر وکالت
هنگام انتخاب مبلمان اداری برای دکوراسیون دفتر وکالت باید موارد زیادی را در نظر بگیریم که از جمله میتوان به این موارد اشاره کرد:
- زیبایی
- سبک دکوراسیون دفتر کار
- رنگ
اگر سبک دکوراسیون دفتر کار شما کلاسیک باشد، مبلمان چوبی با رنگهای طبیعی انتخاب خوبی است. در کنار آن وجود قفسههای کتاب، میز کار و مبلمان راحتی و مناسب تکمیلکنندهی طراحی دفتر وکالت شما خواهند بود.
هماهنگی مبلمان و اکسسوریهای دکوراتیو
نکتهی دیگری که هنگام طراحی داخلی دفتر وکالت باید در نظر داشته باشیم، هماهنگی اکسسوریهای دکوراتیو و تزئینی با مبلمان اداری است. پیش از این در مقالهای به اهمیت اکسسوریهای دکوراتیو برای طراحی داخلی اداری پرداختهایم. در اینجا باید علاوه بر هماهنگی با مبلمان، با شخصیت و پرستیژ کاری وکیل نیز هماهنگی داشته باشند.
زیادهروی در استفاده از اکسسوریها باعث بینظمی دکوارسیون دفتر کار خواهد شد و به هیچ وجه توصیه نمیشود. اورگانایزرهای شکیل برای میز وکیل، ابزار نگهداری اوراق برنجی و لوکس و قاب عکسهای زیبا از خویشاوندان از جمله اکسسوریهای پایه هستند که وجود آنها برای طراحی داخلی دفتر وکالت کافی است. علاوه بر آن استفاده از گیاهان سبز و گلهای تازه و شاداب در گلدانی شکیل میتواند حال و هوای دکوراسیون دفتر کار را عوض کند و جو صمیمی و دوستانهای به آن ببخشد.
چیدمان اصولی دکوراسیون دفتر وکالت
قدم بعدی، چیدمان دفتر وکالت مطابق استانداردهای طراحی داخلی فضای اداری است. در این میان لازم است حتماً از متخصصین این حوزه کمک بخواهید. یک شرکت معماری و طراحی داخلی مجرب میتواند در این زمینه راهنمای شما باشد. در نظر گرفتن فضای لازم برای حرکت افراد و جلوگیری از شلوغی و آشفتگی در محیط کاری از جمله مواردی است که هنگام طراحی داخلی دفتر وکالت باید در نظر داشته باشید.